×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۴ تیر , ۱۴۰۵  .::.   برابر با : Thursday, 25 June , 2026  .::.  اخبار منتشر شده : 28 خبر
مخابرات فراتر از زیرساخت‌های ارتباطی به بانک‌ها خدمات ارائه می‌دهد

محمدجعفرپور، مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره شرکت مخابرات ایران، در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا درباره تفاهمنامه این شرکت با بانک مسکن و اینکه آیا این تفاهمنامه می‌تواند آغازگر ورود جدی‌تر مخابرات ایران به حوزه فین‌تک و خدمات مالی دیجیتال باشد و آیا باید منتظر همکاری‌های مشابه با سایر بانک‌های بزرگ کشور بود؟ اظهار کرد: شرکت مخابرات ایران هم‌اکنون ۱۰۰ درصد اتصال بانک‌های کشور را در اختیار دارد و حدود ۶۰ درصد این اتصالات نیز به فیبرنوری تبدیل شده است.

وی افزود: تلاش ما این است که تمامی بانک‌های کشور به شبکه فیبرنوری متصل شوند. در حال حاضر میزان اتصال بانک مسکن به فیبرنوری حدود ۶۶ درصد است که از میانگین شبکه بانکی کشور بالاتر محسوب می‌شود.

جعفرپور با اشاره به تفاهمنامه امضا شده میان مخابرات ایران و بانک مسکن، تصریح کرد: اتفاقی که رقم خورد، رویدادی بسیار مبارک و ارزشمند است؛ چراکه شرکت مخابرات ایران علاوه بر ایفای نقش در حوزه زیرساخت‌های ارتباطی، در بخش زیرساخت‌های پردازشی نیز می‌تواند به بانک‌ها خدمات ارائه کند و در این حوزه فعالیت داشته باشد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران خاطرنشان کرد: این همکاری، پنجره جدیدی را برای ورود شرکت مخابرات ایران به حوزه بانکی و اقتصاد دیجیتال باز می‌کند و زمینه توسعه همکاری‌های گسترده‌تر در این بخش را فراهم خواهد ساخت.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.