×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲ تیر , ۱۴۰۵  .::.   برابر با : Tuesday, 23 June , 2026  .::.  اخبار منتشر شده : 19 خبر
صیانت از دارایی‌های عمومی با تثبیت مالکیت ۱۴۶ هزار مترمربع از املاک شهرداری منطقه ۱۹

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، حسین اخگرپور با اعلام این خبر اظهار کرد: در ادامه اقدامات مدیریت شهری برای ساماندهی وضعیت املاک و صیانت از سرمایه‌های عمومی، با پیگیری‌های اداره املاک منطقه، فرآیند تثبیت مالکیت و اخذ اسناد کاداستری سه فقره از املاک متعلق به شهرداری با موفقیت به سرانجام رسید.
وی افزود: این املاک با مجموع مساحت بیش از ۱۴۶ هزار و ۷۰۰ مترمربع، از جمله دارایی‌های مهم شهرداری منطقه محسوب می‌شوند.
شهردار منطقه ۱۹ با اشاره به اهمیت تثبیت مالکیت املاک شهرداری تصریح کرد: تعیین تکلیف ملکی و صدور اسناد مالکیت کاداستری، علاوه بر جلوگیری از هرگونه تعرض و سوءاستفاده احتمالی، زمینه صیانت مؤثر از دارایی‌های عمومی و ارتقای شفافیت در مدیریت املاک شهری را فراهم می‌کند.
اخگرپور ادامه داد: این اقدام در راستای سیاست‌های مدیریت شهری و با هدف ساماندهی وضعیت املاک و بهره‌برداری بهینه از دارایی‌های شهری انجام شده است.
وی با اشاره به تکالیف قانونی دستگاه‌های اجرایی در حوزه حدنگاری گفت: بر اساس مواد ۹، ۱۰ و ۱۱ قانون جامع حدنگار (کاداستر)، تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف به اخذ اسناد مالکیت کاداستری برای املاک تحت تملک خود هستند و صدور اسناد این املاک نیز در همین راستا انجام شده است.
شهردار منطقه ۱۹ در پایان ضمن قدردانی از تلاش‌های اداره املاک منطقه خاطرنشان کرد: تثبیت مالکیت و صدور اسناد رسمی برای املاک شهرداری، اقدامی مؤثر در حفظ و صیانت از سرمایه‌های شهری، حقوق عمومی و بیت‌المال محسوب می‌شود.

خط اقتصادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.